Abant Milli Parkı ve Abant Gölü

Ankara-İstanbul yolunu mekik dokumaktan vazgeçmem mümkün değil. Zira eşimin de benim de ailelerimiz Ankara'da. Bayram vb. sık sık gideriz arada bir de yoldan çıkarız. En son yıllar önce Abant için yoldan çıkmıştım.
Kısmet bu yılmış tekrar yoldan çıkmak, Abant'ı görmek.
Bu gidişim beni şaşırttı. Abant yolu üzerinde mangalcıların yanına, yerine pek çok pansiyon da açılmış. İşin güzel tarafı ruhuna uygun işler de çıkartmışlar. Ama önce Abant.


Bu yaz herkesin dilinde aynı sözcükler vardı. Bu sene yaz bir türlü gelmedi!
İşte tam böyle bir zamanda Ankara'ya giderken girdim Abant'a. Hava buz gibi ben ise çok mutluydum.
Sis çökmüş tepeler, yağdı yağacak gökyüzü, yeşil, temiz hava... Daha ne ister?
Abant gölünde ne yapacaksınız? tabi ki göl çevresinde yürüyüş parkurunu dolaşacak güzel fotoğraflar çekeceksiniz. Bir piknik masasında oturup yanınızdaki kumanyayı yiyecek, ata binecek, ayrılmadan önce de organik marketten alışveriş yapacaksınız.

Şimdi gelelim yol üstü restoran ve konaklamalara. Dediğim gibi hayli çoğalmışlar. biz "Korudam" Cafe ve pansiyonu seçtik. temiz, nezih, özenli bir işletme ile karşılaştık.

Her noktasına özenli bir elin değdiği belli oluyor. Bölge için biraz pahalı olsa da aldığınız hizmete göre fazla değil. Ağustos ayında pansiyonu da aktifleştireceklerdi, eminim onda da aynı özen olacaktır.
Kedili, köpekli, kazlı, hamaklı bir yol üstü dinlenme molası arıyorsanız ideal. Kaçırmayın.

Ne gerekir?
Fotoğraf makinesi, üstünüze alabileceğiniz ince bir mont veya sweetshirt, su, kumanya, yürümeye uygun ayakkabı

Ne yenir?
Tabi ki mangal. Sucuk veya et.

Nerede konaklanır?
Korudam
www.abantkorudamcafe.com
05352281355

Nasıl gidilir?

Abant mili parkına araç girişi 12 tl olmuş (bence fazla)