Saklıgöl

İşte vaaaaayy diyeceğiniz bir manzara, bir doğa harikası... Ama acele etmeyin sonuna kadar okuyun.

Saklıgöl Şile'de gayet güzel ve sağlıklı bir doğa harikası. Gerçekten iyi korunmuş doğal denebilecek yürüyüş parkurları mevcut, ana yürüyüş parkurundan bahsetmiyorum elbette. 

Girişin ücretsiz olduğu göl, esasen bir bent. Bent ise işlevini kaybetmiş artık kullanımı olan bir su değil sadece bir mesire yeri. Tek bir işletme kurulmuş bent üzerine. İşletme son derece vasat, sıradan, kötü hizmet kalitesine ve daha kötü yiyecek kalitesine sahip. Peki neden böyle olmuş? 

Şöyle... hem fotoğraflardan göreceğiniz üzere çok güzel bir doğası var hem de İstanbul'a son derece yakın, yani insanların hafta sonu kaçamağı için biçilmiş kaftan, üstüne bir de tek bir işletme olup da sen gelmesen başkası gelir, sen yemesen başkası yer geri kafalılığını koyunca tabi böyle olur.

Bahsettiğim gibi yürüyüş için gidecekseniz çok erken saatte (8 gibi) orada olmanızı öneririm. Sonrasında her yer mangalcı tipler doluyor otopark bulmak imkansıza dönüyor. Düşünün ki ben 3 gibi ayrılıyorken geliş ve gidişte konvoy söz konusuydu.
Erken vakitte gittiğiniz takdirde ve ana yürüyüş rotasından çıkarak aralara girdiğiniz müddetçe ise çok güzel manzaralarla ve doğayla karşı karşıya gelip keyifle gezebiliyorsunuz.


Ben kendi gezim sırasında botanik ile yakından ilgilenen arkadaşım Ümit Dinçel sayesinde yeni bir tür ile bile karşılaştım. Öğrendiğime göre çok nadir görülen ve küçüklüğü itibariyle gözlerden kaçan Anadolu Orkidesini de fotoğraflamayı başardım. 


Nasıl giderim derseniz aşağıdaki gibi olabilir. Şile yolunu Şile ayrımına kadar takip edin. Şileye değil sağa göl tabelasıyla dönüp tabelaları izleyin ;) Aşağıda Kadıköy Rıhtım'dan Saklı Göl'e kadar olan rota yer alıyor.



Şimdi gelelim ne yenir, içilir? meselesine. Ben olsam her ikisini de yanımda götürürüm. Rahat rahat gezerek 4 saatte tamamlayabileceğiniz bir parkur. Aşağı yuları 6-7 kmlik bir yol. dolayısıyla çok az yiyecek ve su yetecektir.
Wikiloctan "Aninne" şöyle bir rota oluşturmuş mesela...
Powered by Wikiloc